Historia C är en flopp!

Nej, det blev ingen historialektion idag heller. Har inte haft det på snart en månad säkert. Det beror på att vi just nu håller på med varsitt fördjupningsarbete om Sverige under 2a världskriget. Och då får vi spendera timmarna vart vi vill, vilket passar mig perfekt eftersom jag heller skriver arbeten hemma i lugn och ro.

Men ändå, det hade inte skadat om läraren dök upp på lektionstiden iallafall. Det hade ju inte heller skadat om man fick reda på när det ska vara klart, eller hur omfattande det bör vara.  Den enda "beskrivningen" vi fått var att vi ska hålla på med det till efter jul nångång... Nångång, fram till studenten typ!

Och så får vi vårt slutbetyg baserat endast på denhär uppgiften. För vad ska läran annars sätta betyg på? Vi har inte haft ett enda prov (och lär knappast få nåt heller) och vi har inte haft några läxförhör, inte ens en läxa. Det enda vi har gjort var en muntligredovisning på ca 3minuter om en historisk konsprationsteori.

Historia som är mitt favorit ämne, (ska ju tom utbilda mig till historialärare) har helt plötsligt blivit ett av de tråkigaste. Jag känner mig helt omotiverad, och jag vet att man inte ska skylla på lärarna, men i dethär fallet så gör jag det ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0