Min onsdag

I eftermiddags efter skolan bar det av till Synsam för synundersökning.
Undersökningen visade att jag hade ett litet synfel. Men jag har lärt mina ögon att använda musklerna på ett annat sätt. dvs, när jag läser på långt håll koncentrera jag ögon på samma sätt som att läsa på nära håll, därav har jag vant mina ögon vid att arbeta på ett visst sätt. Och detta betyder att min synfel antagligen är mycket större än det visades på testerna idag. Just för att jag lärt och vant mig vid att koncentrera mina ögon på ett visst sätt.
igjhlv
Vad tycks om dehär bågarna?
Jag gillar dom skarpt
(haha, roligt va)

Dethär med glasögon är inget nytt för mig, har haft det tidigare, enda sedan jag var 5-6år gammal, men eftersom min syn blev bättre slutade jag använda dom när jag var nånstans i 12-13års åldern. Och det har gått bra framtills nu, men jag har ändå funderat på att skaffa glasögon (du måste ju erkänna att man ser smart ut när man går runt där med sinna brills) Any way, sen jag börja på min nya skola har jag insett att en synundersökning nog inte skulle sitta helt fel, det är näligen så att jag inte ser fram till tavlan eller texten på tv-apparaterna.


Dagens andra (extremt viktiga) händelse;

Mina vita favorit skor är nu kaputt... Kolla bara!
fsdhbksj övbjhv

Dom började paja i början av sommarn när min käre far var snäll och tvättade dom i maskin. Inget fel med det, dock inte lika bra med torktummlandet... Trots allt har det gått bra hela sommarn, men idag sprack det. Sulan bara gick av :(

Somliga går med trasiga skor. Säg vad beror det på?

Kommentarer
Postat av: Marlene

Glasögonen är jättefina!!!! passar perfekt ju! ha en trevlig helg!

2008-08-29 @ 11:53:06

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0