Mycket som är nytt

Jo, som jag sa är mängden papper jag fick i min nya skola ingenting mot vad jag var van vid på min gamla skola. Kolla bara in skillnaden på katalogerna.
jkfhgc
Linnéskolans tre sidor mot PS hela 144 sidor!

Det är inte bara pappersmängden som skiljer min nya skola åt mot min gamla.
För att inte nämna skolbyggnaderna, Linné känns som att åka 10år tillbaka i tiden
medan PS var totalrenoverad (annars hade det varit som att åka tillbaka 80år i tiden)

Så gott som allt är anorlunda. Men det är väl ganska så oundvikligt.

Fått mitt schema nu, och det verkar som om allting löser sig, årets kurser blir följand:
  • Svenska B
  • Svenska C
  • Religion A
  • Religion B
  • Filisofi A
  • Psykologi A
  • Historia C, valbar kurs
  • Geografi B, valbar kurs
  • Bild, estetisk verksamhet (får väl se hur det går, jag är ju inte direkt nå bra på måla)
  • Individuelltval, har ännut inte valt någon kurs
Och lyssna på dethär! Jag ska ta mig i kragen och läsa om Matte B (!!!) Fick ju ett ganska fett ig i 2:an, ska verkligen försöka plugga till ett godkänt betyg iår.

Fast med min filosofi om att matte är påhittat kanske det inte kommer gå så lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0