Money

äoih ghb
Min första födelsedagspressent som jag gav till Marcus
är denhär spargrisen,
med texten "saving all my love for you"
Att den är rosa är kanske inte jätte woho, men jag tyckte den va så nedrans söt så jag va bara illa tvungen. Eller, vad tycker du?

Men! Som ni ser är den sönder =/ Stackars Marcus har så dåligt samvete... Det va som så att vi tjaffsa lite när vi skulle räkna alla pengar i den. Marcus ville lägga tillbaks dom i grisen under tiden han räkna, men eftersom jag är så virrig och skulle behöva räkna om ett antal gånger vill jag hellre "stapla upp" alla mynt och räcka dom, och sen lägga tillbaks dom. Ett av våra stora sambo-bråk, hur ska vi räkna pengarna i spargrisen?!
Töntigt -ja jag vet...
Vi lade i alla fall ner det hela och struntade i att räkna dom. Men så tänkte Marcus överraska mig genom att räkna alla pengarna, och då råkade han ha sönder grisen... Först tänkte han gömma den, och limma ihop det utan att tala om det, men han hade så dåligt samvete. Så igår berättade han det, med världens mest ångerfyllda röst:
"Josse, jag måste berätta en sak...." Trodde ju han hade gjort nåt riktigt riktigt dumt!

Nu har jag räknat pengarna -på mitt sätt. Radat upp dom i 10-högar, enkelt och bra. Blev faktiskt lite förvånad över hur mycket pengar som faktiskt ryms i dendär lilla grisen:

46 st 50öringar
111 st enkronor
9 st femmor
1 st tia
och 1 st "one dime, united states of america" Hur hammna den här?!

Allt som allt; 189:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0