Tagget kom, och försvann...

...och kom sen igen

Det där jag skrev imorse om att "det är ju bara att slänga på en regnjacka" Tog jag tillbaka direkt när jag satte mig på cykeln till skolan... Dyngsur från topp till tå!
Ganska blöt och dålig start på min "taggade" dag. Och inte blev det bättre för att jag hade sönder mobilen, som inte ens är min -jag bara lånar den av Mackis. Sämst!

Mina jeans fick en helt ny färg -pisseblött blå


Tagget fortsatte att försvinna på religionslektionen. Vi måste göra arbetet där, i skolan alltså. Jag hade mycket hellre velat skriva arbetet hemma i lugn och ro på min egen dator, och slippa skolans stenålders datorer (!) Usch, vilken blä-dag det blev!

Men! Tagget kom tillbaka...Ett av de ställen där jag sökt jobb, ringde igår -dock hade jag lektion då, och svarade alltså inte. Sen glömde jag helt bort att ringa tillbaka. Skulle ringa tillbaka idag, men pajade ju mobilen... , jag trippade bort till BR (nämligen där jag sökt jobb) efter skolan och sa "hej, jag hade sökt jobb här i förra veckan, och igår hade ni ringt mig....." Samtalet slutade med en (något oväntand/oförberedd) intervjuv! Jao, så kan det gå :)

Så, nu när tagget är tillbaka ska jag sätta mig å skriva religionsarbetet. Ska banne mig skriva klart det i helgen -då behöver jag inte göra det i skolan ändå.. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0