En titt i backspegeln


SOMMAR 2008

9p8h
Idag är det sista september, det absoluta slutet på sommar 2008
Men vad hände i sommras då?



gdfg nfthf
Avskedspressent ifrån tjejerna

I juni lämnade jag västkusten och hemstaden Varberg, och allt vad det innebar... Det var för kärlekens skull jag valde att flytta till Uppsala, till Marcus. Efter att vi bott hos hans föräldrar en månad, fick vi tag på en egen lägenhet. En 2:a, granne med skogen.

Några vänder vändor till IKEA har vi hunnit med i sommras, och fler kommer det bli...
Vardagsrummet a la Josefin & Marcus, ett äkta IKEA-hem

fu6u tyu jnnnnnnnn


I juli var det dags för semester, då tog vi snabbis-bilen och åkte ner till Varberg
Såhär fint är det när man åker förbi vätten i solnedgång. Fint va?!

htyu oöugh


Att få träffa familjen igen var helt underbart. Hade verkligen saknat dom allihopa, pappa & Mona, mamma, syskonen och farmor. Jag hälsade på farfar för första gången också.

hgh piuhg

 

Under semestern i Varberg hann vi med både det ena och det andra...


Lite golf med P&M blev det
gf


En vända till Danmark med mamma och syskon
trty

Vad gjorde vi mer då?

En vända till Gekås
Födelsedagsmiddag för mig med moster och morfar
Ett besök på Varbergs fästning
Träffade tjejerna
Och massa annat!

En del fotande hann jag med också,
blev bilder på allt från blommor, bryggor, gamla hus och solnedgångar

rg hhg

Kameran åkte fram så fort solen tittade fram, och det var inte ofta det!
Medan de va sol i Uppsala, var det regnigt och kallt i Varberg...

 

"Vi hade iaf tur med vädret" -de sista tre dagarna, gissa vart vi gick då...?
...Stranden!
bgf

 

Sen blev det dags att åka hem till Uppsala igen. Hem till vardagen.

 

Det dröde inte jättelänge innan jag träffade familjen igen, eller åtminståne delar av familjen. Mamma och hennes gubbe och syskonen kom och hälsade på.

ty

Det var en riktigt rolig och trevlig dag med massa skratt (hoppas ni kommer snart igen)

Nör mamma och småsyskonen åkte hem, stannade storasyster Linda.

rt tr

En underbar vecka med massa flamms och tramms


Sen tog sommarlovet slut, och jag började skolan. Nya skolan. När skolan väl kom igång, kom även vardagen och rutinerna igång, "äntligen" lite struktur i mitt liv.

Nu har jag gått i skolan i drygt en månad, och jag vet ärligt talat inte vart den tiden tagit vägen. Skolarbeten hit och dit har upptagit en del av min fritid. Men min fritid är ju inte en bristvara direkt. Med världens slappaste schema borde jag ha hunnit med massor. Men näe, jag har inte gjort så mycket...

...en helg bar det av till Varberg igen, födelsedagskalas för pappa och lillbrorsan ytuytju

Det känns som en evighet sen jag träffade familjen sist. Men om tre vekor är det lov, och då kommer P & M och lillbrorsan, vore jätteskoj om farmor skulle vilja följa med också.


gfghhhhhhhh
Hemma på vår gata i stan är det höst nu. Vad kommer hända nu i höst då?

En vända eller två ner till Varberg ska planeras in
Massa sparande av pengar, som ska gå till lägenheten och resor
resa nummer 1: Fjällen med familjen Ahlström
resa nummer 2: Solsemester, antingen på sport eller påsk-lov
resa nummer 3: Kanske bär av till England en weekend??
och lägenheten behöver en sista finputsning...
Innan jul ska det hinnas julhandla både det ena och de andra
Jul och nyår blir i Uppsala, och sen hälsar vi på P&M i fjällen


Vad har du gjort i sommar?
Och vad ska du göra i höst?


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag älskar bilderna på oss! Sisters love. <3

2008-10-01 @ 19:29:54
URL: http://violblues.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0