Gummorna och Gubbarna och Jossan

Idag tog jag tillfället i akt att packa ner baddräckten och dra till simhallen innan det var dags att gå till skolan -som inte började förräns klockan13. Jag har aldrig (under mina två veckor) vart med om att det varit så mycket folk där! Men jag måste säga att jag imponeras av alla 40-50-60plusare som faktiskt är där. Det går inte fort fram, men åtminstånde framåt. Det är mer än vad det gör för många människor, unga som äldre.

För mig personligen har det väl inte gått speciellt mycket framåt det sista året. Det var i 2an som det började gå bakåt -igen. Dels för att jag slutade för gott med fotbollen, och på grund av det mycket tighta schemat i skolan räckte tiden inte till för nån träning. Men också dels för att jag slarvade med maten. Och sen kom ju dendär sambo-fällan. Man bryr sig inte lika mycket om träningen längre, och hemmakvällarna med film och en godispåse kan inträfa både en och två gånger i veckan.

Men nu är det slut med allt sånt. För nån vecka sedan beslöt jag och Marcus oss för att skippa alla onyttigheter och börja träna. Det är ett beslut som jag fattat många gånger i mitt liv tidigare. Men bara en gång har jag lyckats. Det var året mellan 7an och 8an, då gick jag ner ca10 kg.


Jag har gjort det förrut, jag kan göra det igen!


jhg
Klassfoton från 7an respektive 8an. Skillnad!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0