Hälften så liten, dubbelt så stor

Jag har en storasyster, en lillasyster och en lillebror. Plus att jag har en lillbrorsa också -Elias. Han föddes när jag var 9år gammal, så gammal som han är nu. Alltså är jag dubbelt så gammal som honom nu.

Ringde och prata lite med pappa nyssens, så fråga han om jag ville prata en stund med Elias. Och självklart ville jag det. Han är ju min lilla favorit kille, har alltid vart så, kommer alltid va så... Att prata med Elias i telefon var riktigt skojsigt, vi snackade (som vanligt) om allt möjligt.

Bland annat om hans skolstart, precis som mig går han i 3:an nu... "Fast du går ju i jumsnasiet Josse". Han är redan i F-matteboken, alltså tredjeklassarnas andra bok. Min brorsa till ljushuve gjorde ju klart tredjeklassarnas första bok redan i 2:an, hur duktigt är inte det liksom!? Fast Elias var inte sen att påpeka att alla hans äldre syskon (även jag) har varit duktiga på matte när vi var yngre, som han själv uttryckte sig: "Matte är roligare när man är liten. För det är sen när man blir gammal och går på jumsnasiet och läser matteA å matteB och såntdär med problemlösningar som det blir svårt och man tycker det är tråkigt"
Han har så rätt så!
Lillbrorsan börjat med engelska också. "Vet du att pig betyder gris"

Vi pratade om massa annat också, t.ex om när hans pilot-morfar tog sitt flygplan och åkte å hälsade på i helgen. Då blev det en flygtur över Varberg och Espevik -halvön där vi bor, där min familj bor... Sen prata vi om att jag har börjat simma och att jag tyckte Elias skulle börja med sin simmning ingen. Visste du att min lillbrorsa kan både crawling och fjärilsim! Vi pratade på om massor i flera timmar kändes det som, men det var knapt en halv, sen behövde pappa telefonen så vi fick lägga på.


Elias har alltid varit speciell för mig, och vi har alltid haft nåt speciellt band mellan oss två. Fråga mig inte vad det är, det bara finns där. Kankse är det syskonkärlek helt enkelt? Hur som helst
utf
Foto: Linda Eriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0