Helgen som var

Mys gull och massa gosande med bebisen i helgen. Fredag skippade vi simmningen (vi va båda för trötta) och istället sprang vi ner till konsum och hyrde film (kosta bara 19spän!) Filmen var väl sådär, men popcorn, citronvatten och levande ljus fick kompensera. Och Marcus också. Det är ju det bästa nånsin att ligga ner i soffan ihop med honom, då gör det ju inget att filmen inte är bäst, då kan man ju hellre koncentrara sig på att pussa massa på honom ist


I lördags var Marcus och jag bjudna...ehm, eller rättare sagt var det Marcus och hans jobbkompisar som bjöd ut deras chef som fyllt år/ska fylla år. Minns inte vilket... Middagen på Kött Kök och Bar, som var jättemumsigt gott. Sen gick vi vidare till nån bar där det inte snålades med drinkar, åtminståne inte för Marcus del. Jag däremot var duktig och så gott som nykterist, en drink fick räcka för mig. Lite senare skulle gänget fortsätta till nåt uteställe, men Josse var trött och ville hem å nana kudden. Och Marcus, snäll som han skippade dansandet för min skull och följde med hem och nana.

Vem påstår att det aldrig händer saker på landet!?
yguobh
Igår, söndag åkte vi hem till Marcus föräldrar på middag. Måste ju bara säga att min svärmor alltid gör otroligt god mat :) Köttfärslimpa med bacon blev det på menyn igår. Mycket gott. Inte svårt att lista ut vart Marcus fått sina laga-mat-skills

Men det mest spektakulära inträffade efter middagen, på vägen hem. Då fick jag skåda ett nytt sorts farthinder, ett kreatur mitt på vägen! Sekunden innan kameran klickades av stod kossan (som nu står på gräset) mitt i vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0