Jäktad utan anledning

Tisdagar är vanligvis min slöaste dag på hela veckan,
endast två lektioner
8:30-10:20 Svenska B
13:10-14:50 Religion A

Under håltimman på circus tre timmar stack jag till gymmet för att simma bort träningsvärken jag drog på mig igår när jag skulle visa vad jag gick för. Puh, tufft vart det! Tänkte hur som helst simma nån halvtimma sådär, men de slutade med dubbla tiden. Fast jag vet inte om träningsvärken är borta, men men -duktigt av mig iaf :)

Nu har jag cyklat hem ifrån skolan, men ska strax iväg igen. När Marcus slutar jobbet vid 16, kommer han å hämtar mig, och sen ska vi åka ut till hans chef och hjälpa till med lite saker, plus bli bjudna på middag, snällt va? När vi är klara där ska vi svänga om Marléne, Marcus syrra, så ska hon fixa till mitt hår.

Idag är det mycket att göra trots att tisdagar vanligtvis brukar va ganska lugna.
Smällar man får ta, dessutom börjar ju min helg redan nu. Det är nämligen studiedag både på torsdag och fredag, och i morgon -onsdag, har jag endast två lektioner, Psykologi A och Historia C. I båda kurserna jobbar vi just nu med egna arbeten och alltså får vi jobba hemma om vi så vill. Å det är klart jag vill! Inte bara för att "slippa" skolan, utan också för att jag personligen jobbar mycket bättre och flitigare när jag sitter hemma i lugn och ro. Är snart klar med psykologin där jag skirver ett arbete om ångest, och har börjat lite smått med historian som ska handla om konsprationsteorier om 11september. Tror inte att det blir mycket tid över ikväll för plugg, men har ju hela morgondagen på mig, och torsdagen, och fredagen.

giug

En riktigt höstbild på skolgården
Jättefint om jag får säga det själv





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0