Rest norrut

Jag och Marcus har tagit oss en liten weekend resa till familjen Ahlströms stuga.
ligiög
Det är en jättesöt liten stuga mitt i skogen, eller ja inte heeelt mitt i skogen, men nästan. Skogen runtomkring och två kilometer ifrån havet (visseligen fel hav, men men) och en sjö precis intill. Helt underbart läge ju! Kan inte bli bättre.

Igår visade Marcus mig runt en snabbis, men sen höll vi oss mest hemma i stugan. Gosade till det i soffan framför tv:n

Idag däremot har vi knappt vart hemma. Vi körde ner till havet, så att jag kunde fota lite. Ah, juste måste bara berätta...Smart som jag är, glömde jag mobilen i uppsala, och med en kamera vars batterier dör på två minuter har jag oroat mig för hur min planerade fotografering skulle gå häruppe, ville ju liksom fota massor av naturen här. Nu har jag med batteriernas sista kraft lyckats föra över bilderna till datorn -väldigt lättad... Aja, hur som helst, vi va nere vid havet och fotade. Sen tänkte vi köra tillbaka till stugan igen, men vi bestämde oss att ta en annan väg tillbaka -lite sigtheseeing du vet. Yeah, well hur som helst hamnade vi till slut i Sundsvall! (!!!) Marcus fråga: ska vi inte åka till Sundsvall och kolla, du har väl aldrig vart där? Hur långt norrut är inte det liksom!? Med mitt "jag-har-i-hela-mitt-liv-bott-söder-om-göteborg tänkande, så har jag en föreställningen om att det skulle vara aslångt. Det är ju ungefär samma höjd som min familj har fjällstuga. Men härifrån stugan var det ju bara omkring 5mil. Hm, jag har nog inte insett hur långt norrut jag bor sen jag flyttade till Uppsala. Men det är något jag får vänja mig vid.

När vi väl va framme i Sundsvall tyckte vi att "när vi ändå är här" kan vi ju lika gärna köra yttligare några mil. Så vips, helt plötsligt va vi vid Högakusten.
Ganska frän utsikt där också måste jag säga
.oiug

Nu är vi hemma i stugan igen och mästerkocken Marcus har just bjudit på middag så nu är jag proppusmättus och tänker lägga mig i soffan och jäsa.
Och njuta av den fina utsikten, helt underbart ju.

Kommentarer
Postat av: Marlene

åå vad länge sen jag va där!! Måste ändra på det!! Jättefina bilder! by the way så tog jag hem shampo å balsam i onsdags men glömde säga till... sorry, de finns här när ni kommer hem!

2008-09-27 @ 21:17:25
Postat av: Linda

Där har jag med vart! Sundsvall är fint. Vart ligger stugan? :)

2008-09-28 @ 20:11:09
URL: http://violblues.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0