Student 2009 i Uppsala

Idag var det dags för provning och bokning av studentmössa och diverse andra saker man kunde köpa, som kläder, smycken, champangeglas och massa annat. Jag och min budget nöjde oss dock med en mössa. Det blev sverigemodellen och lyxvarianten -den kostade ändå bara nån femtiolapp mer än "standard"-varianten.

Texten då? Jo du, håll i hatten nu för dehär är vågade textrader:
framsida: Josefin - Student 2009
baksidan: Linnéskolan
student

Min mössa kommer gå på runt femhundringen. Har aldrig förstått hur dyrt dethär med student faktiskt är. Allting kostar, mössa, kläder, flak, studentskiva och allt annat därtill
Angående klassens studentskivan så är det nu bestämt att det kommer bli på Escobar. Några tycker det är pest och pina, jag har aldrig vart där så jag vet inte. Jag tycker iaf det känns bättre än att ha nån annanstans på en söndag. På escobar kan vi välja vilket datum som helst, antagligen blire i slutet på maj -kanske på min födelsedag, vem vet?
Att ha skivan på en kryssning vart väl ingen hit direkt, men för dom som vill finns det inga hinder från att åka. Jag tycker det verkar asballt med kryssning, litegrann som klassfest i form av miniresa. Men som sagt, allting kostar. Att följa med på kryssningen skulle kosta runt tusingen per person, så det återstår att se om man hoppar ombord.


Uppsala -studentstaden number one. Men jag hade väl aldrig kunnat ana att jag skulle ta studenten här i Uppsala?! Möjligen examen vid Universitetet nångång i framtiden, men aldrig en chans från gymnasiet. Då var det ju en självklarhet med PS och Varberg. Hundradagars, femtiodagars, balen, jippodagen och studenten i Varberg, det va så det var tänkt. Det skulle inte bli Uppsala förrän det var dags för högskola. Att flytta upp hit till Marcus var utan tvekan det största beslut jag gjort. Jag valde att lämna familjen och vänner, en del vänner valde tom att lämna mig...

Allt för att få leva tillsammans med den jag älskar.
Att få leva tillsammans med honom i en ny stad, i ett nytt liv

Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi men vissa blir du aldrig av med! I'll always be there by your side. Även när du är tusen mil bort! <3

2008-09-29 @ 13:52:16
URL: http://violblues.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0