En utväxt i stort behov av färgning, och ett slitet hår i stort behov av toppning

I uppsala hade jag ju min personliga frisör a la svägersna Marlené, men nu när jag är tillbaka i Varberg får jag allt göra som alla andra och boka tid på salong.

Varberg är ganska frisör-tätt för sin storlek, men jag har liksom aldrig kännt mig hundra% nöjd efter något frisörbesök tidigare, så jag har alltid gått hos olika.

Jag ringde till en salong igår, där jag aldrig tidigare varit men som jag hört goda rykten om, tyvärr var där fullbokat -framtill dagen innan julafton! Nej tack, så länge klarar jag och min fruktansvära utväxt inte att vänta! Som tur var hittade jag en salong som hade tid kl16.30 idag, så det bokade jag. Hoppas bara det blir bättre än förra gången jag var där, då klippte dom bort halva luggen...

Fasar för att detta ska ske idag, för nu är jag bara så trött på min lugg och vill att den ska växa i kapp resten av håret. Jag förstår inte varför jag envisas med att klippa lugg då och då, jag tröttnar ju ändå alltid efter en vecka eller två...

Det samma gäller hårhärgen. Ibland får jag för mig att färga håret brunt,
ändå vet jag att jag kommer tröttna efter ett tag, vilket jag alltid gör...
Jag borde inse att jag är och alltid ska förbli blond -utan lugg




Förra vintern va jag brunett med lugg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0