Ikväll inleddes julen 09


Ett av julens måsten!

Det är ju inte julafton förrens imorgon, men eftersom det kommer så himmelens massa folk hem till mamma då (hela tjocka släkten med morfar, gammelfarmor, moster och alla kusinerna) så tycker vi det var smidigare att tjuvstarta med julklapps byten redan ikväll. Så vid 18 tiden åkte vi hem till mamma, där det bjöds på julgröt och skinksmörås. En mycket bra början på julen, om du frågar mig!

Många finfina julklappar fick vi. Bland annat en såndär "massage-grej-att-sätta-i-stolar", mycket uppskattat och något som kommer användas flitigt, särskilt under våra långa bilturer upp och ner mellan Varberg och Uppsala




Den "satt" där den skulle, höhö (eller hoho kanske)

Förutom dendär massage-grejen fick vi även jättefina sängkläder och nyckelskåp, och massa smått och gott som kalsonger och strumpor åt Marcus och en massa hygiengrejer (bl.a. ansiktrengöring, ansiktsmask och ansiktkräm) åt mig. En annan finfin julklapp var ett inramat svartvitt foto på oss syskon från när vi var små. Det blev jag otroligt glad över, och det står redan på plats i tv-hyllan.

Helt perfekta julklappar, tack så mycket mamma!

Efter julklappsöppningen bjöds det på pipparkakor, mumsigt!

Grrrrr ;)

Jag och Marcus ska ha lite eget julfirande hemma hos oss på julaftons morgon, sen vid lunch blir hem till mamma som sagt. Julaftonskväll blir med pappa-släkten hemma hos farmor, något jag ser fram emot enormt mycket! Vi firade alltid jul hemma hos framor och farfar när vi var mindre, så det ska bli jättemysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0