Nya glasögon åt Mackis

Runt 13-tiden var dagens jobb för min del över, idag har jag avancerat, från att vara Jannikes slav till att vara min egen chef. Ehm, typ... Jag blev i alla fall lämnad själv, och med uppdrag på egen hand städa 15-16 trappor alla hus med tre våningar, utan hiss. Var helt slut i benen när jag kom hem kan jag tala om!

Det blev en snabb vistelse hemma, ner i badkaret och upp, torka och klä på sig, sen åkte jag och Marcus ner till stan. Vi köpte nya strumpbyxor och en tröja åt mig, varsina vantar och glasögon åt Mackan. Hans två år gamla glasögon behövdes verkligen bytas ut, förutom repor i glasen har Marcus klagat på att han ser mycket sämre nu för tiden. Och inte kontsigt det! Synundersökningen visade att han är nästintill blind på högra ögat :( Stackarn!

Men nu har vi i alla fall beställt hem nya briller som kommer i början på januari, precis lagom när vi kommit hem från Egypten. Gissa vilka bågar han valde?


Dock världens sämsta bilder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0