Vår 731:a dag tillsammans



Vi har haft en alldeles underbar 2 års dag. Vi var framme vid Liseberg lagom till öppning, och när vi kom in strosade vi först runt lite och kollade i några hantverksbutiker. Sen blev det middag på Tyrolen, och sen ut i det kalla vädret igen. Det var verkligen kallt ute idag, närmare 10 minus, så det var tur att jag hade världens varmaste och gosigaste Mackis-famn att värma mig i.

Det fanns jättemycket fint att kolla på i alla hantverksbutiker som vi gick in i (vi försökte hålla oss inomhus så mycket som möjligt) men vi höll i pengarna och köpte endast varsin polkagrisstång, det är ju lite av en tradition på Liseberg.

Vi trotsade kylan, för jag ville gärna stanna kvar tills det mörknade så att man kunde se all julbelysning. Sista halvtimman spenderade vi inne i spelhuset, försökte att vinna en söt liten nallebjörn ifrån en såndär klo-maskin. Men den var helt omöjlig, fast till slut vann jag en liten elefant-nalle (visserligen trodde jag det var en kanin, så lite besviken vart jag, men men...) När vi lämnade spelhallen hade det mörknat något, så jag knäppte lite kort, och sen var vi klara.

Tomteland






Vackert men kallt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0