Back on track

Det va tugnt att kliva upp idag. Ville inte alls, inte för en sekund. Jag ville bara att tiden skulle stanna, att Mackan inte skulle behöva gå till jobbet, att han skulle stanna kvar i den varma sängen ihop med mig. Blä för att stiga upp mörka tidiga mornar som denna. Äckligt väder utanför fönstret, och tråkig skola som väntar.

Det är inte alltid så lätt att komma tillbaka till skolan efter en veckas "ledighet", känns lite konstigt faktiskt. Jag menar, man vänjer sig så snabbt att vara ledig och allt vad det innebär, va vaken länge på kvällarna (för min del 21:30 om jag orkar) sova ut länge på morgonen (i mitt fall till runt 8:30) och proppa i sig en massa mat och onyttigheter. Men nu är det slut med sånt äckelpäckel, och vardagen börjar igen. Upp tidigt och pysa iväg till skolan, träna på gymmet, fixa läxor och skolarbeten, mysa med Marcus hemma i tv-soffan på kvällarna. Ja, allt det gamla vanliga igen. Fast det blir inte så långvarigt, för nästa vecka är det sportlov, hehe, och då drar vi till Varberg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Yey Varberg!! Så jag längtar!

2009-02-09 @ 10:23:14
URL: http://violblues.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0