Funäsdalen 2009

Solsken. Aldrig varmare än runt -10. Pudersnö.
 
Vad mer kan man önska sig av en skid/snowboard-resa? Jo, det är klart, en massa god mat och trevligt sällskap. En mycket lyckad vecka har det varit.

Vädret var ju helt underbart och resulterade i otroligt rolig, och för min del lätt åkning. Jag gillar inte alls när det snöar och ligger en massa uppkörd lössnö i backarna. Så solsken, flera minusgrader och inte en isfläck i backarna passade mig perfekt.Det va bara sista dagarna som det började snöa lite granna, men eftersom min bindning sprack nästsista dagen blev det inte ändå inte nåt åkande för min del de sista dagarna.

Så mycket fotografering blev det tyvärr inte. Jag tror nog min käre pojkvän är lite kamerarädd. För varje gång jag föreslog att vi skulle ta lite kort fick jag svaret "Nej, men vi fotar imorgon istället." Det blev några kort med Mackans kameramobil, så kvaliten är det ju lite sådär med, men men...




Den sista är en av de få bilder som fotades med vanliga kameran.
Det är utsikten ifrån stugan, inte illa va. Helt underbart fint när
solen stiger upp och topparna färgas rosa, så fint så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0