Augusti 2008

Lägenheten började nu äntligen likna ett hem, lite växter i fönstret och tavlor på väggarna gör enorm skillnad! Fanns fortfarande en hel del att ta tag i, men nu hade känslan av hemtrevligt kommit iallafall. Började kännas som hemma nu.
                        

Mamma, hennes gubbe och mina syskon kom och hälsade på mig i min nya stad. Vi hade en jätterolig och trevlig dag, med turistlekande och middag på restaurang.


Nästa dag åkte mamma, gubben, lillasyster och lillebror hem. Men storasyster stannade kvar en vecka. Det va skönt med lite sällskap, särskilt varbergs-sällskap under dagarna när Mackan jobbade. Vi passade på att gå ut och festa när syster Linda va på besök, dock resulterade detta i en snefylla för mig, och jag har inte vågat dricka sen dess…



Jag påbörjade mitt nya hälsosamma liv, och började träna. Det blev simning som mjukstart.

Sen kom den stora dagen. För första gången i mitt liv skulle jag byta skola. Jag skulle bli ”den nya tjejen i klassen”. Jag var skitnervös och, ja... Jag va bara skitnervös inför allt nytt. Men allting gick bra, klassen och läraren verkade jättebra, och bäst av allt var att jag inte var den enda nya.


Det löste sig med mitt schema så att jag fick ihop alla mina poäng och kurser. Och en glad överraskning va att mitt schema va långt ifrån jobbigt, inte ens i närheten. Många korta dagar och mycket håltimmar, passade mig perfekt. Då passade jag på att träna och jag började verkligen komma in i det här med ett hälsosamt liv. Bra mat och motion.

Marcus köpte en ny mobil också, med en värstingkamera. Det blev mycket roligare att blogga när jag nu kunde fota lite också. Batteriet till min egna kamera va ju kaputt…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0