December 2008

Eftersom vi skulle fira jul här i Uppsala med Marcus familj, åkte vi ner till Varberg under 1a advent. Vi hade en liten minijulafton hemma hos min mamma. Vi fick jättefina och bra julklappar till lägenheten.

Hemma julpyntade vi som bara den. Adventstjärna, julgran, tomtar, julhanddukar, adventljusstakar, ja till och med julblommor! Men trots allt, hade jag inte några som helst julkänslor, inte minsta lilla…

December 2008 va en konstig månad för mig, och på nåt sätt var det som om jag kände mig tom. Tiden bara rann ifrån mig, och jag hann inte med… Hann inte med tiden. Tiden kom ikapp mig som man brukar säga.

För att matcha det mörka vädret, bestämde jag mig för att färga håret brunt.

 

Jullovet kom, jag och Marcus lämnade stan och åkte hem till hans föräldrar på landet, för att fira jul. Men innan dess skulle vi hinna fira vår 1årsdag den 20e dec. Vi åkte till sthlm och gick på julmarknad på Skansen.

 

Så kom julafton, som firades hemma hos Marcus föräldrar med hans familj och släkt. Men fortfarande inga julkänslor för min del.



Det var tänkt att vi skulle fira nyår i stan, men det blev ändrade planer. Istället hälsade på P&M och bröderna uppe i vår stuga i fjällen. Vi åt en otroligt välsmakad middag hemma i stugan, sjung singstar, och det bjöds på dryck från alla håll och kanter. Vid 12slaget gick vi till skidbacken där de hade fyrverkerier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0