INTE SOM ALLA ANDRA 18ÅRINGAR

Fredag
Marcus bjöd över två kompisar och vi kollade på nån film på tv. Men jag va helt slut sen skolan, och alla andra verkade ockås trötta så det blev inte så sent. Klockan va väl knappt halv 12 innan vi hade somnat. Men vad gör det, hur skönt är det inte att sova i tid liksom.

Lördag
Fick låna mamma Ahlströms bil under tiden hon va på jobbet, så då passade vi på att storhandla. Eller, ah vi har ju inte det största köket och därför inte så stor kyl så storhandla är väl att ta i. Men vi köpte hem mat för så gott som hela nästa vecka.

Ringde till farmor och pratade lite strunt. Kändes skönt att höra hennes röst igen, det va länge sen. Inte alls länge kvar tills vi åker till Varberg och träffar familjen igen.

På kvällen laddade vi upp med lite popcorn, men inte på bio eller framför nån film på tv som vanligt folk. Nope, vi satt klistrade vid datorn och kollade på hemnet.se, spanade in stora fräcka lägenheter och villor. Drömde oss bort lite. För drömma kan man ju alltid göra. Jag menar, villa lär ju inte hände på minst 5år.

Söndag
Har jag nämt att jag hatar söndagar? Usch, den segaste dagen på hela veckan. Till och med måndagar är bättre! Kan man inte bara strycka söndag från veckan, sätta in en extra lördag eller nåt? Det hade jag gillat i all fall


Istället för att hänga på krogen som andra i min ålder, så hänger jag på hemnets hemsida och drömmer om att bygga hus ihop med Marcus.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är så söt syster-yster!

2009-01-25 @ 14:54:25
URL: http://violblues.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0