Lev livet

Läxförhöret på Företagsekonomin gick superbra,  blev klar på typ en halvtimma. Vilket resulterade i extra tid på gymmet, extra svett men också extra pump.

Hörde ett ganska intressant samtal mellan två damer i omklädningsrummet, som disskuterade om hur alla unga flickor vill/orkar gå runt i högklackade skor hela dagarna. Jag kan inte annat än förstå dessa damer, jag skulle aldrig få för mig att köpa ett par högklackade skor. Kanske beror det på det faktum att jag inte kan gå i höga klackar, men också för att det är så obekvämt.

Any way, sen forsatte de att tala om hur glada dom va att dom nu va gammla och slapp tänka på, som ena damen uttryckte sig "slippa tänka på hur man ser ut". Och tänk va skönt egentligen, aldrig behöva tänka på vad vänner, klasskompisar, eller rent av främmande människor på stan ska tycka och tänka om en själv.


Underbara Farmor
Hon är en dam hon!


Helt ärligt. Förstår inte varför folk är så rädda för att bli gamla, jag förstår inte alls. Jag menar, tänk att få va gammal och inte behöva tänka på hur man ser ur. Plus att man har ett helt liv att se tillbaka på.

Nog om alla dessa "djupa" tankar, nu ska här käkas. Marcus har expremiterat i köket och kokat ihop en kryddig kycklinggryta. Smartigt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är så man ska tänka hela livet, inte bara när man blir gammal. :)

2009-02-01 @ 14:59:32
URL: http://violblues.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0