Sommarstugan

Igår när vi åkte hem från gekås körde vi förbi vårt gammla lantställe. Det var lika fint som jag minns det. Gud jag saknar verkligen dendär vita herrgården

Ett av familjen von Erixon's lantställen

Direkt efter skolavslutningarna packade vi in oss i bilen och åkte hit för att spendera sommarloven. Utan tvekan det bästa stället under hela min barndom. Stor herrgård med egen tillhörande sjö, vad mer kan man önska?

Åh så många härliga minnen jag har härifrån. Som den gången när jag och lillebror slog vad om att han aldrig skulle orka klippa ägornas alla gräsmattor under en och samma vecka, givetvsi vann jag vadet. Eller den sommarn när vi äntligen bestämde oss för att måla om från gult till vitt. Oj vad tjänstefolket fick jobba hårt med målarpenslarna! Ja, många härliga minnen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0