Mina utlandsresor

Idag är det tre månader kvar till Egypten och jag längtar ihjäl mig.
Det kommer bli min och Marcus första riktiga utlandsresa, vi har du varit i Danmark två gånger, men tycker inte det räknas. Som sagt, min och Marcus första utlandsresa, och mitt livs fjärde (om man återigen inte räknar nordiska länder)


RHODOS 1992
Morfar fyllde 50 och bjöd hela släkten

Morfar och alla barnbarn. Jag längst till höger
Inte illa att ha 8 barnbarn vid 50års ålder!
(På senare år har det tillkommit tre kusiner
)


TURKIET SEP. 2004


Familjen på flygplatens. Så jäkla små vi syskon var!


Hotellet, Blue Village Pascha Bay


Storasyster och jag brände oss första dagen


Jag och storasyster snorklar i havet


En dag åkte vi in till byn och gick på marknad
Jag köpte mina första märkeskläder -äkta kopior


Vattengympa
Jag i bakgrunden, kul att jag nästan bottnar


Småbröder -med betoning på små!


Jag spelade vollyboll i samma lag som Stefan Andersson
(som syns i bakgrunden i röd t-shirt)



Jag, pappa och småbröderna


Jag vid ett ganska stort apelsinträd



TURKIET OKT. 2005


Hotellet Pegasos World


Endast 4 syskon på denna resa, jag till höger
(Storasyster kände sig för stor att följa med på familjeresa)



Lillasyster, jag och lillbrorsan vid poolen




Medelhavets största poolområde 10 tusen kvadrat!
I mitten av poolen fanns "öar" med barer, najs!



Lillebror hade världens otur! Trillade mot poolkanten och slog sönder framtänderna!
Det blev turkist tandvård som resulterade i provisoriska "ifyllnader". Men de provisoriska "tänderna" lossnade titt som tätt. På bilden ser man att högra tanden är konstgjord samma bit som för tillfället saknas (hade trillat loss) från vänstra tanden.


Jag och lillasyster vid havet




Jag och lillebror flygade efter en båt


Efter att ha bläddrat igenom alla bilder från turkiet-resorna har jag inte direkt minskat suget efter Egypten. Längtar snart ihjäl mig!

Kommentarer
Postat av: Mamman

och jag längtar tills nästa helg när ni kommer hit.

Puss

2009-10-03 @ 13:39:15

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0