Någon som vill komma över på en fika?

Jag har nämligen så det räcker åt halva sverige.
Okej, inte riktigt "hela sverige". Fast nästan, typ...

Jag upptäckte att vi inte hade någon sockerkaksform så fick slumpa den ideén. Men jag hade ju gett mig fan på att baka idag, så jag drog fram kokböckerna igen. Fick lite beslutångest mellan att göra muffins eller paj. Svårt val!?
Men varför inte göra båda när man ändå är i farten? Sagt och gjort.

Tur att man har ett så stort kök som vi, annars hade det vart trångt!

Fram med skålar, vispar, formar, mjöl, socker, margarin,
mjölk, vaniljsocker, ägg, bakpulver, bär, kakao, potatismjöl...


Första satsen muffins, som smaksattes med björnbär,
är insatta i ugnen och chokladmuffinsen väntar på sin tur.
(Jag förstår inte hur det kan bli så kladdig av lite bak...?)



Alla muffins är redo och jag sätter igång med en hallon/björnbärs paj.



En del av björnbärsmuffinsen fick lite mogoform
men chokladmuffinsen blev helt super bra. 



Pajen ser ut att vara, och är säkerligen, en anning "rinnig"
men smakar troligtvis gott för det. Hoppas jag, återstår att se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0