Söndag -vilodagen?

Vakna runt 8-snåret. Ligga och gosa i sängen med världens underbaraste Marcus, och spela spel på mobilen, har laddat ner "Vem vill bli miljonär".

Två timmar senare hämtar vi syster hos mamma och kör henner till doktorn, hon har dragit på sig en halsfluss. Kör till apoteket och hämtar ut medicin, sen skjutsar vi ut henne till pappa i Espevik.

Kör tillbaka till stan. In på Mekonomen och beställer en ny kamrem åt min mamma (henens bil gick ju sönder i veckan, bara några timmar efter att jag lånat den precis efter att jag fått körkortet)

Anyvej... Vidare hem till Angelica, en tjejkompis vars bil haft nåt problem med "skrammel" som Marcus lovat att kolla på. Köra ut till verkstaden på Mackans jobb, fixa med bilen.

Kör hem till mamma igen, dricker en kopp kaffe och äter ett par smörgåsar.

På väg hem från mamma, kör vi en "liten" omväg, ut till Hunnestad och hälsar på en jobbkompis till Marcus. Där kollar vi på ett par kistor som vi kanske ska få (jättefina, men vet inte vart dom ska få plats i vårt lilla torp) Vi går även ut i jobbkompisens fårhage och kollar på ett litet lamm, så gulligt. Jag vill också ha en gård med massa djur!

Kör hem, parkerar. Får idéen att åka till Gekås. Klockan är vid det här laget 15:40, och Gekås stänger 17:00. Vi bestämmer oss för att åka, racera dit, och gör ett rekordbesök. Femtio minuter shopping och 412 kronor senare satte vi oss i bilen och körde hem.


Måste ju erkänna att man får en hel del
för pengarna på Gekås -bokstavligt talat!

Nu har vi varit hemma i dryga timman
, och förutom att vi har packat upp gekås-inköpen, har vi hunnit med både det ena och det andra. Marcus har plockat iordning här hemma, vikt tvätt och städat lite. Jag har diskat, och lagat mat, köttfärssås och pasta som vi ska äta nu -jag är hungrig efter denna söndag!


Förklädet som jag använde köpte vi idag på Gekås, 24:-, taget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0