Todays trädgårdsarbete

På baksidan fanns tidigare två tråkiga rabatter på varsin sida
om trappen vid verandan. Vi har lagt kantsten i en fin båge, och
i rabatten har vi planterat nåt vildvuxen vi hittade i syrenhäcken


Voilá

På framsidan vid entrén, där jag tidigare i veckan grävde upp
massa vildvuxna rosenbuskar, har vi lagt likadan kantsten.


Kolla vem som gömmer sig i buskarna?

Åh, det kommer bli så fint här i sommar!


Det kanske verkar som att det bara är Marcus som har gjort en massa idag, med tanke på all stensättning (satte även kantsten på baksidan där vi planerar att göra iordning ett land) men då måste jag bara tillägga att jag har gjort en hel del jag också. Först och främst är det jag som har grävt överallt där stenen skulle läggas. Och jag har beskurit alla rosenbuskar. Och tillsammans har vi hjälpts åt att beskura syrenhäcken. Så, då fick jag sagt det också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0