Hard work work

Efter denna veckan är mitt jobb på äldreboendet slut, och jag kommer inte att ha något jobb längre. Det känns... konstigt... tråkigt... förjävla hopplöst...

Jag kommer att vara kvar som vikarie, alltså hoppa in extra när det behövs. Men det vet man ju inte hur många timmar det kommer röra sig om. Dessutom vet man aldrig när man ska jobba, vilket jag känner är det tuffaste.

Nu när jag väl har börjat jobba, och är van vid det, så vill jag fortsätta på det viset. Jag vill inte ha någon osäkerhet kring jobb längre. Är så trött på det.

Jag har sökt tonvis med jobb, och ska söka ännu mer. Jag hoppas verkligen att jag lyckas få ett jobb innan oktober månad, det är mitt mål i alla fall. Och mål är ju alltid bra att ha. Ringde precis runt till lite ställen där jag har varit och lämnat jobbansökan, gäller ju att "vara på", och en del lät faktiskt ganska positiva.

Förstår ju att det inte är det enklaste att få jobb, såhär efter semestertider, finns ju en massa annat som ska ordnas då, men jag hoppas verkligen!


Yes please

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0