Idag blir det stan med Emma

Organiserat handdukar och badlakan i linneskåpet. Kokat gröt till frukost. Diskat. Planterat om en buske i trädgården. Duschat. Startat en masikn tvätt.

Allt detta har jag hunnit med, och klockan är inte ens elva ännu! Bra där :)


Idag har jag bestämt träff med min vän Emma. Vi har knappt setts något i sommar, vi har nästan alltid jobbat om varandra, och det har vart ett jäkla krångel med att hitta dagar som passade oss båda att träffats... Men nu är ju jag tursamt nog (hm!?) arbetslös igen, så nu kan vi ses igen, typ...

Vi ska iallafall göra en vända på stan, få oss en bit mat att äta och shoppa lite. Jag har lite som "måste" inköpas till höstgaderoben. Dessutom har en kompis fyllt år, och eventuellt ska jag på hennes fest imorgon så det blir nog lite pressentjakt på stan också (eventuellt = vi ska egentligen ha kräftskiva hemma hos oss, men eftersom det vart storm, och fiskebåtarna inte har kunnat åka ut på havet, är det lite brist på havskräftor...) Hur som helst ska det bli supernajs att träffa Emma!

Emma och jag, vi är goda vänner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0