Just for the record

Hela förra vintern, beklagade jag mig på all snö i Uppsala, och hävdade hela tiden att "Såhär mycket snö är det minsann aldrig i Varberg, och aldrig ligger snön i mer än ett par dagar..."

Och ja det är faktiskt sant, bortsett från i år. Tidigare vintrar har det kommit lite snö/regn nångång då och då, men ofta hinner det smälta bort direkt. Och när det väl snöat så att det har lagt sig, har det försvunnit på ett par dagar. Det är helt sannlöst hur mycket snö här är i Varberg just nu, och jag kan aldrig minnas att det vart så här mycket snö på en och samma gång. Inte ens sammanlagt på mina 20 år har jag sett så mycket snö i här.

Jag kommer aldrig ihåg att det legat snö på träden...



Det är denhär mägden snö som jag vuxit upp med,
och då har jag tyckt att det va "jättemycket" snö...

Systrarna Eriksson, tidigt 90-tal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0