Dag Tre I Egypten

Idag var det stranden som gällde!


Vårt hotell låg som sagt på en kulle, och alltså avskildes från den stora stranden.
Men istället var det så fiffigt att man gjort en "konstgjord" sandstrand genom att lägga ut sand på en platå och sedan lagt i en flytbrygga vid vattnet.


För att bada var man tvungen att gå ifrån flytbryggan, och direkt när man kom i vattnet hamnade man i ett jättefint korallrev med hundratals fiskar i regnbågens alla färger, storlekar på allt ifrån små guldfiskar till stora 30cm-bjässar


Jag lyckades övertala Mackan att köpa snokelgrejer


Jag trivdes som fisken i vattnet, och stannade kvar bra mycket länge än Mackan som (så sött) var lite rädd för fiskarna, hehe. Istället gick han lös med kameran och dokumenterade min snorkling in i minsta detalj. Och bra är ju det, för annars är det ju oftast jag som håller i kameran, och man vill ju faktiskt ha bildbevis på att man själv också var med på semester, haha!




Men till slut var även jag tvungen att komma upp ur vattnen



Då passade vi på att käka lunch


Det dröjde inte länge innan jag hade på min simfötterna igen



Blekfis som man var till en början, så ville man ha all sol man kunde få.
Till och med när solen började försvinna stannade vi kvar ett tag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0