Hemma i kylan igen

I söndagskväll landade vi på Arlanda, och åkte hem till mamma & pappa Ahlström i Almunge. Vi tyckte det var smidigare så, att sova i almunge söndag-måndag, och på så sätt slippa stressa hem till Varberg mitt i natten. Istället satte vi oss i bilen igår eftermiddag och började rulla ner mot västkusten och Varberg.

På något vis kändes den bilresan mycket längre och segare än någon annan. Ändå har vi kört den sträckan hur många gånger som helst, så man borde ju vant sig tycker man. Men tydligen inte. Eller kanske så hade det något att göra med hur mycket vi längtade hem till vår egen lägenhet, vår egen säng och dessutom vår lilla kissemisse som vi inte sett på två veckor!

Nu är vi i alla fall hemma igen, och det käns mycket skönt. Det stämmer ganska bra detdär, det som man säger "borta bra, men hemma bäst"

Om det är något som jag saknat borta i Egypten så är det fräch hygien, så det första jag och Mackan gjorde när vi vaknade i morse (har redan vart vakna i nästan två timmar, tidsskillnaden har inte riktigt lagt sig...) var att tappa upp ett riktigt varmt och härligt bad. Så nu är vi rena och fina igen, och just nu sitter vi och smuttar på varsin kopp beduin-te som vi köpte med oss från Egypten.

Om det är något jag inte har saknat i Egypten så är det vintern, minusgrader och massor av snö. Nej, jag har trivts bra i värmen, närmare 30 grader i solen och aldrig under 20 grader i vattnet. Det har vart underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0