Ibland blir det mer komplicerat än vad man räknat med

Jag hade till en början inte tänkt skriva om detta, men nu bara måste jag...

När jag och Marcus åkte till Egypten, skulle en viss person vara lägenhet -och kattvakt åt oss, och vi hade mycket klart sagt att vi inte vill ha någon som helst fest i vår lägenhet medans vi var borta. Och vi litade på att denna viss person skulle hålla det löftet.

Det första vi ser när vi kommer hem igen är en lapp som förklarar att någon av en viss persons kompis ville köpa våran likör som vi hade i vårt spritskåp, och det hade en viss person vart okej. Jag ringer en viss person och frågar varför denna har haft fest när vi sa nej. En viss person säger att det inte alls varit fest, jag tror inte på det men orkar inte bråka...

Snart därefter hittar vi ölkapsyler i blomkrukorna, halvätna chokladbitar i vardagsrummet och ett brev från bilprovningen. En viss person har inget körkort, ingen bil, och ingen som helst anledningen att få brev från bilprovningen. Vi kollar upp regnummret och förstår att kompisen som köpte vår likör ändå har varit i lägenheten -trots att en viss person hävdade att kompisen inte hade vart det...

Vi konfronterar en viss person, och får tillbaka svaret att vi är bittra och borde lära oss att slappna av och njuta av livet.

Orkar inte bråka mer om det, och vi skiter fullständigt i att prata mer mer en viss person. Det spelar ju ändå ingen roll när det går in i ena örat och ut ur det andra direkt.

Vi stöter på grannen i trappen, och frågar henne om hon har något under tiden vi varit borta. Och om hon hade!? Efter att ha bankat på fyra gånger, hade hon fått ringa störningsjouren som skickat dit securitas kl. fyra på natten!

Efter ett par dagar får vi en räkning ner i brevlådan. Två tusen spän ska vara betalt till securitas i slutet av månaden.

Nu är jag så arg, ledsen och besviken på en viss person att jag knappt orkar bry mig längre...

Och när man tror att det inte kan bli värre, så blir det ta mig fan det. Varbergsbostad blir informerade om att killen som står på lägenheten inte bor där, utan att vi bor här i 2:a hand. Man får bo i andra hand genom vbg-bostad, eller rättare sagt man får hyra ut sin lägenhet i 2:a hand -men antagligen har inte killen som står på lägnheten gjort detta helt rätt. Så nu har varbergsbostad krav på att killen som står på lägenheten ska vara tillbaka här om en vecka, alltså måste jag och Mackan vara ute innan helgen.

Okej, visst att vi måste flytta ut nu. Det är ju "bara att" flytta in hos mamma en vecka, för sen är ju våran nya lägenhet inflyttningsklar. Om vi nu ens får den!? Varbergs-bostad har ringt nu på morgonen, och klockan 11 ska vi till deras kontor och "prata om det som hänt".

Vad fan gör vi om vi inte får vbg:s-bostad godkänande att flytta in i den nya lägenheten?! Det har blivit en jävla soppa tack vara dendär jäkla festen. En viss person ska ju ha ett riktigt stort tack.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh, blir arg. Gud vad respektlöst! Hoppas ni kräver "personen" på de 2000:- kronorna, för det är personen fasen värd! Stå på!



Hoppas ni får lägenheten btw :)

2010-01-20 @ 10:21:42
URL: http://jobengtsson.blogg.se/
Postat av: Carina

Det finns inte ord för vad jag tycker......

2010-01-20 @ 18:42:17
URL: http://josefinerixon.blogg.se/
Postat av: lotta

Det med Securitas borde ni kolla upp. Det finns nå reglerna att om det inte är NI som ringer efter säkerhetstjänst osv.... så skall inte ni behöva betala för det.



Gäller såna där säkerhetsbolag osv.

Jag var med om en ''liknande'' grej i höstas. Mitt brandlarm hade stått å tjutit utan att jag visste om de. Grannarna hade ringt brandkåren. (Men de kom aldrig.för jag löste det) Men mina grannar började om att'' du skulle fått betala utryckningen. Så jag och mamma kollade upp det. Och det hade inte alls vart jag. Eftersom att det inte var jag som ringt.. utan min granne. Så ni borde kolla närmare. det bara :) Kan ju hända att ni slipper.



Annars borde ni anmäla personen ifråga. Den ska ju betala:S



Hoppas det löser sig!



2010-01-20 @ 19:46:18
URL: http://strayy.blogg.se/
Postat av: veronica

josefine. stå på er. kolla upp om allt gått rätt till. det känns inte som det angående nästa hyresrätt o det där. NI har inte gjort ngt. kolla upp med hhyresgästföreningen.. många kramar!

2010-01-22 @ 08:45:56
URL: http://modistiskt.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0