Upp och ner som en riktig berg -och dalbana!

Detta har varit en minst sagt konstig vecka i mitt och Marcus liv. Väldigt hastigt blev vi tvugna att flytta hem till min mamma -som även hon bor i ett flyttkaos (hon och gubben blir sambo nästa vecka) Vi skruvade isär alla våra möbler och packade ner alla våra saker i kartonger och ställde detta hemma hos min moster. Allting förutom lite kläder, vår madrass och vår tv -detta tog vi hem till mamma, och har nu ockuperat hennes vardagsrum.

Framtiden har inte sett särskilt ljus ut. Mamma tömmer sin lägenhet till veckan och flyttar då till en fyra rummare i Breared, men eftersom hon har kvar sin nuvarande lägenhet februari månad ut, planerade jag och Mackan att bo här den första månaden som "bostadslösa". Men vad som väntade därefter hade vi ingen aning om. Och orkade inte direkt tänka säskilt mycket på det heller...

Men nu vågar vi äntligen andas ut igen! Igår satte satte vi in en anons i Hallands Nyheter, och telefonen gick varm hela morgonen, massor av folk som hörde av sig och erbjöd oss boende. De allra mesta var enrummare eller källarvåningar eller inneboende osv. Men så på eftermiddagen ringde en gmmal herre. Vi åkte hem till honom igår kväll, och jag kan ju säga såhär Jag är förälskad i vårt blivande hem!

Men innan vi skrivit kontrakt ska jag inte avslöja så något mer. Men går allt som det ska, blir det inflytt den första februari. Jag är överlycklig!



Snart flyttar vi ut från mammas vardagsrum


Kommentarer
Postat av: veronica

heja heja heja!

2010-01-24 @ 10:41:15
URL: http://modistiskt.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0