Ledig helg

Det är alltid härligt med helg, och ännu härligare blir det om man är ledig fredag-söndag. Och ännu mera härligt blir det när man egentligen ställt klockan (vill ju inte sova alldeles för länge, fastän man är ledig) men så vaknar man trots allt av sig själv, en hel kvart tidigare. Ja, denna fredag har börjat bra.

Hoppas den fortsätter lika bra. Lillasyster och jag har planerat att åka till stranden, men man vet ju aldrig med detta vädret! Ovanligt nog så blåser det. Men annars får man väl lägga sig här hemma på gräsmattan, det är ju lite mera lä här i trädgårn än det är nere vid havet...

Senare ikväll blir det Välkomstfest för min vän Lisa som har bott och jobbat i Berlin i 8 månader. Hon har varit hemma några vändor i Sverige, så även om det inte var ehla åtta månader sedan vi sågs så var det ändå alldeles för länge sedan (bortsett från att jag köpte korv från henne på Coop häromdagen) och det ska bli hur mysigt som helst ses! Man vet ju aldrig när hon lämnar sverige igen, hehe...

 

Jag och Lisa, Lussevaken 2007


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jag har haft en ledig vecka nu så jag är skiträdd att jag ska försova mig på måndag när jag ska vara på centralen 5:45!! ;-) Ledigt är bäst!

2010-07-09 @ 12:42:42
URL: http://lindaochkristian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0