Fint med kungahuset!

Jag är trött på allt dethär tjatet om att Victoria och Daniels bröllop har varit kostsamt. Flera miljoner kroner som kommer från skattebetalarna, och att kungligheterna själva inte gör någonting alls.

Jag tror det är väldigt svårt att förstå hur mycket kungafamiljen faktiskt gör. Jag är inte så värst insatt, men jag kan tänka mig att dom har ett ganska tufft schema. Dom representerar Sverige, både inrikes och utrikes. Dom är landets ansikte utåt sett. Jag kan inte tänka mig hur många möten och sammanträden som de svenska kungligheterna gör, och där de alltid förespråkar vårt land.


Daniel och Victoria

Visst, bröllopet har kostat flera miljoner. Ja, det är pengar från skattebetalarna. Men att hävda att kungahuset inte gör någonting alls är ju bara dumt att säga.

Det svenska kungahuset är en enormt fin symbol för Sverige
, en symbol som jag tror har större betydelse än en presedent kan ha... Och jag kan nästan lova, att om Sverige istället var en republik, skulle alla tala om "hur lite politikerna gör" och ifrågasätta varför de ska ha så höga löner osv, det gör man ju redan...


Svenska Kungafamiljen

Jag tycker det är fint med kungafamiljen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0