Måndagsbarn

Det har varit grått och trist ute hela dagen idag, men nu tittar solen fram! Härligt.

Min dag har vart helt okej. Mycket spring i trappor om man säger så, haha, men det är ett jobb och det ger pengar. Och faktiskt ett helt okej jobb, gå med med musik i öronen och svepa runt med golvmoppen våning efter våning, typ...

När jag kom hem, runt 14-tiden gick jag ut i trädgårn och fortsatte med "svepar-rörelsen" fast nu med lövräffsan. Fy fasiken så mycket löv det är, eller va.




Hadock stortrivs att vara utomhus (utan koppel)

Började som smått (läs: höll på i fyra timmar!) med krattandet i fredags, men blev inte helt klar då. Verkar inte som att någon har krattat löv här på hundra år, eller åtminståne på tre år... Men det blir det ändring på nu. Både jag och Mackan är jätteglada över att ha en egen trädgård som vi kan ta hand om, även om det än så länge bara är jag som har vart ute, haha! Men dte blir det också ändring på snart, vi har planer på att "bygga" en parkering, och det kan jag lova blir Marcus projekt, hehe.

För övrigt så har jag dessutom diskat, städat och tvättat här hemma. Jäkligt duktig har jag vart, om jag får säga det själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0