Besök på bilprovningen nr2

HAHA! Gubben på bilprovningen måste tro att jag är helt funtad, inte bara tappad utan troligtvis lite släpad också! Men va fan, bara för att jag inte hittade knappen för att få upp motorhuven (på en bil som vi bara haft i drygt en vecka, och som jag själv bara har kört ett par gånger) betyder inte det att jag är helt efterbliven. Varenda sak har berättade sa han sådär väldans pedagogiskt och förklarande. Men inte bara när det gällde bilgrejer, nej nej, han både pekade och förklarade vart kassan fanns, och att jag kunde vänta där under tiden han gjorde provbromsningar osv. Och när jag väl hade betalt var han noga med att förklara för mig vilket papper som var besiktningsprotokollet och vilket som var kvittot.

HAHAHA! Nog för att jag är blond, och ibland lever upp ganska bra till hårfärgen, men dethär tog nog första pris!


Bilen gick iaf igenom utan några större anmärkningen
en lampa här och där som inte va rätt bara...



Nu ska jag försöka mig på att baka bröd. Det är ju nåt såntdär som alla borde göra, hemmabakat bröd är ju alltid mumsigt, och dessutom blir det nog billigare i längden. Men, sen är det ju bara det där att jag aldrig har bakat bröd förrut... Men det ska nog bli bra, kanske. Förhoppninsgvis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0