En riktig pysslardag

Idag har jag varit riktigt duktig och fixat och donat. Först och främst, trotsade jag kylan och bestämde mig för att putsa fönsterna. Jag har bytt till julgardiner i köket. Jag har sprayat mina kottar. Jag har målat en ny/gammal kommod till badrummet (berättar mer om det en annan gång) och så har jag dessutom diskat, plockat undan och halvstädat här hemma. Imorgon väntar storstädning!

Och såhär på kvällskvisten bestämde jag mig för att baka godis. Och inte vilket godis som helst, nänä. Ambitiös som man är har jag nu gjort mitt eget fågelgodis till småfåglarna här ute i vinterkylan. Inte illa va!?




Smält kokosfett ihopblandat med frön och nötter


Frön, nötter och margarin ihop rullat till bollar,
typ som talgbollar fast varianten mycket fräckare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0