"Vi har det bra, vi här bak i..."

...ehm bak i Uppsala?

Vi har det super här i Uppsala, eller ah Almunge, med mamma & pappa Ahlström och alla djuren. Bilresan upp va lagom trist, regn hela vägen, men trots vädret flöt det på rätt bra och dom där 60 milen känns kortare och kortare för varje gång som man åker dom...

Igår kväll var vi iväg på kalas hos Marcus två kusiner som fyllt 18. Vi åt den godaste smörgåstårtan jag någonsin ätit (och då kan det läggas till att jag inte ens gillar smörgåstårta, så högsta betyg där!) och så bjöds det på minttu, fast jag agerade chauför, så istället fick Marcus surpla i sig hehe.

Idag och det fredag och en hel del står på schemat. Just nu är Marcus ute i trädgårn och lägger lite sten, han är så snäll och duktig :) Och senare ska vi ta oss in till stora staden Uppsala, vi tänkte gå runt i lite affärer och så, det finns ju liksom lite större utbud här än hemma i Varberg hehe. Och så ska vi möta upp Pelle -Mackans svåger (har funderat på det, är Pelle min svåger också? Eller är det bara Marcus syster som är min svägerska, hmm...?) och så ska vi ta en lunch tillsammans, det ska bli väldans trevligt.


Jao, det va en liten uppdatering...
/Josefin Eriksson för blogg.se i Almunge, Uppsala

(Ehm, asså jag försökte härma en korrespondent där, för er som inte förstod...)

Kommentarer
Postat av: Mamman

Gött mos, du får mig att skratta fast du är sååå långt bort!

Hälsa alla

2010-10-29 @ 11:36:12

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0