Jobb och såntdär

En onsdag morgon fick jag ett telefonsamtal och inbjudan till anställningsintevjuv på Statoil. Jag fick jobbet, och började redan samma kväll. Dessutom jobbade jag torsdag-fredag den veckan. Under min andra vecka jobbade jag måndag-lördag, och nu i veckan har jag jobbat tisdag-torsdag och idag lördag.

Men nu är det slut på det roliga. Typ. Hittintills har jag jobbat "utöver" ordinarie personal, men nästa vecka ska jag gå på mitt riktiga schema. Och tyvärr är det väl inte så mycket att hurra för. Jag kommer jobba två tisdagar och två helger -på hela månaden. Och så får jag hoppa in extra om någon annan är sjuk eller ledig... Men näe, inte alls så mycket. Självklart bättre än inget alls, men ändå...

Jag förstår inte hur svårt det ska behöva vara för att få ett "ordentligt" jobb. Jag menar nödvändigtvis inte ett heltidsjobb, men jag vill åtminståne komma upp i en 25-30 timmar i veckan, inte liksom 30 timmar i månaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0