Tvivel

Idag känner jag mig inte lika morgonpigg som igår. Har kanske att göra med nerverna?
Är lite nervös inför dagens första lektion... Mitt individuella val börjar idag, och jag tvivlar lite om jag valt rätt -Idrott och Hälsa B....?

För det första, jag inte särskilt sportig av mig, så jag oroar mig över det kommande betyget (vill ju helst ha vg) Om jag hade valt kursen "Etik och levnadsfrågor" är jag säker på att jag hade fått minst vg, chans på mvg.

Men kruxet ligger dels i att jag i framtiden vill arbeta som lärare i SO och Idrott, så ett betyg i idrott B skulle ju inte skada. Och sen har vi dethär med lektionstiderna (onsdag 8:30-10:00, fredag 14:30-16:30) Domdär sena fredagarna är inte så jättelockande, och det är så att kursen Etik och levnadsfrågor pågår hela läsåret ut, medan Idrott avslutas i februari.

För det andra, är jag jättenervös för att börja en ny kurs. Jag vet knappt om jag hittar till idrottshallen, och dessutom så känner jag ingen annan som ska gå idrott..
Tycker verkligen inte om att vara "den nya tjejen" överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0