Tillbakablick...

Jag har bloggat sedan sommaren 2008. Det var då som jag, endast 18 år gammal, valde att bli sambo med min pojkvän. Jag lämnade Varberg, flyttade 60 mil norrut till Uppsala.

Jag har nu publicerat 1536 inlägg. Inlägg om vadå? I uppsala var det på något vis lättare att blogga. Dels för att jag hade familjen och vännerna 60 mil bort, och jag ville dela med mig av min vardag till dom. Men det var också lättare för att det helt enkelt var roligare. Jag hade mer intressanta (eller kanske snarare mindre tråkiga?) saker att skriva om då. Jag gick tredje året i gymnasiet, kunde skriva om olika skolarbeten, eller längtan efter vårterminen och studenten... Och hela den här grejen med att "flytta hemmifrån och bli vuxen" var då fortfarande nytt, och det var något jag kunde skriva om nästan varje dag.

Jag vet inte längre vad jag ska blogga om... Visst, jag skulle kunna skriva vad som helst. Men helt ärligt, är det det minsta intressant att läsa om vilka tider jag jobbar? Vad jag åt till frukost? Vilka tv-program jag sett? Vad jag har shoppat för nåt? Och så vidare...

Jag har haft många bloggtorkor. Ibland har bloggen legat nere i flera dagar, några instaka gånger veckor. Många av dessa bloggtorkar har, inte helt oväntat, inträffat under hösten. Hah, tittade tillbaka i arkivet och, i november både från 2008 och 2009, har jag skrivit inlägg liknande detta...


Mitt första blogginlägg

Jahopp.
Vad ska jag blogga om egentligen?

Kommentarer
Postat av: mamman

Vet du, du kan skriva precis det du säger!!! Det är skojit....Alltid lika kul att kolla din blogg (fast jag pratar med dig nästan varje dag)

Kkkkkrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaammmmmmmmmmm

2010-11-11 @ 10:54:23

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på ditt hjärta?

Trackback
RSS 2.0