Utgång ikväll

Ikväll är Daniel och Niklas (vänner till Mackan från Uppsala) sista kväll på västkusten, och vi tänkte visa dom nattlivet i lilla Varberg.

Översättning: Vi sitter hemma och förkrökar lite just nu.
Jag dricker vin, inte illa va :)

Pojkvän, med betoning på pojk...

Nog för att jag alltid har vetat om att min älskade pojkvän tycker om tv-spel,
men nu när han äntligen har fått igång sitt gamla nintendo-spel från 90-talet och
spelar spelen från sin barndom så är han barnsligt glad, haha!

Tre Toppar -för hundrafemtioelfte gången

Den här veckan, eller rättare sagt denhär sommarn, har vi vart på tre toppar så det räcker och blir över! Men det är bara att inse, jag är ett riktigt glassmonster.

Jag nöjde mig med tre kulor och kall chokladsås,
Mackan däremot vräckte i sig fem kulor med varm chokladsås!

Skönt att vara själv

Det tar faktiskt på krafterna att ständigt ha folk så tätt inpå sig som jag och Mackan har haft de senaste veckorna. Just nu är grabbarna iväg på egna äventyr (sånt som har men bilar att göra intresserar inte mig minsta lilla) och det är minst sagt skönt att få vara själv hemma i torpet ett tag.

Jag passar på att göra lite tjejgrejer, såsom fotbad och nagelfix.

Usch för tidiga mornar och regnväder...

Idag jobbar jag 7.00-14.00 och klockan ringde alldeles för tidigt enligt min mening. Och när jag ser vädret utanför mitt köksfönstre vill jag bara krypa ner under täcket och sova ett par dagar tills det blir sol igen...

Regnet det bara öser ner

Regn regn regn. Tråk tråk tråk.

Fast våra planer om stranden blev inte helt förstörda. Vi åkte ut till Espevik och fiskade krabbor istället -och med mycket stor framgång! Nu har vi fått i oss lite mat, och jag har tagit en värmande dusch (känns som riktigt ruskigt höstväder idag) och snart ska jag iväg till jobbet.

Det har vart dunder härligt med ett par dagars ledighet nu, och även om jag fortfarande är trött efter förra veckans mördarvecka på jobbet, och vår tripp till Legoland, så ska jag nog överleva dagens kvällspass. Får tänka på att jag bara jobbar två pass denna vecka -SKÖNT! Ska verkligen bli underbart att få spendera helgen med älsklingen <3

Bild från Danmark

Då har man vart i Legoland

Jag är alldeles för trött just nu för att orka skriva om allt roligt vi gjort i Danmark de senaste två dagarna, men kort och gott kan jag ju säga att vi har haft det bra. Dock lite för lite sömn möjligen, men men. Kom hem med färjan 04.00 i morse och sen blev det ett par timmar sömn innan det var dags att bege sig till Gekås för att slåss med alla andra tusen miljoner människor som va där idag. Sen blev det en timma vila, innan det blev dags för middag på Wärdshuset, därefter Tre Toppar, och sen har vi strosat runt i stan tills solen gick ner. Nu sitter vi hemma och ska se på film, men något säger mig att jag kommer somna innan filmen är slut...

Godnatt. Over and out...

Mot Danmark och Legoland

Om dryga timmen går båten ifrån färjan, och sen blir det lego för hela slanten!

PS. Jag är trött, lyckades somna alldeles för sent.
Tror jag ska ta mig en tupplur på båten, den tar ju trots allt fyra timmar..

Citat #vecka 30

Lite vila, tack?

Har jobbat varenda dag denna vecka, med undantag från torsdagen, men fem kvällspass tar på krafterna, och jag avslutar denna vecka med ett härligt tretton-timmarspass 7.30-20.30. Men nästa vecka blir lugnare, på sätt och vis.

Ska bara jobba torsdag och fredag, men däremot får vi nytt besök från uppsalavänner. Marlené och Pelle åker hem idag, och istället kommer Markus och Minna och deras lilla knodd, och vi ska åka till Legoland. Så glöm sovmorgon imorgon, färjan åker från Varbergs hamn klockan 8 i morgonbitti...

Hur som helst, trots att jag haft mördarvecka på jobbet, så har det vart supertrevligt att ha Marlene och Pelle på besök i veckan.

De dagar då vädret har tillåtit har vi chillat på stranden,
har hunnit med både Apelviken och Lillakärra

Och så har vi vart på TRE TOPPAR och smällt i oss glass!

Today has been my day off

Vaknade, och självklart regnade som bara tusan. Och vi som hade planerat att bosätta oss på stranden... Men men, istället åkte vi ner till stan, och efter att vi gjort lite ärenden, bestämde vi oss för att picknicka vid fästningen. Sagt och gjort.

Och därefter bestämde vi oss för att åka till stranden ändå, så vi åkte ut till Lillakärra och stekte ett par timmar, innan vi åkte hem igen.

Och när Mackisen kom hem från jobbet begav vi oss ner till stan för att kolla in Lååångtorsdagen (under sommarn har alla affärer kvällsuppet varje torsdag) Vi åt middag på Stöget, självklart beställde vi kycklingpanini. Efter lite strosande, gick vi in på Hemmakväll och kom därifrån med lite godis och tre hyrfilmer.

Har minst sagt vart trevligt att ha haft hela dagen ledig. Denna vecka verkar gå snabbare än vanligt, och det är ju trist i och med att vi har Marlene och Pelle här på besök, dom har bara två dagar kvar här, och både imorgon och på lördag jobbar jag kväll. Men men... Nu har vi iallafall installerat oss i soffan och ska se på film, Alice i underlandet. Ett bra slut, på en bra dag :)

Tisdagkväll och jag känner mig en aning trött...

Jobba.
Hem.
Fisketur.
Hem en snabbis.
Kvällsdopp i Apelviken.
Hem.
Dusch.
Se på film.

Ja, med Marlené och Pelle på besök är det full rulle hela tiden, typ. Och det resulterar såklart i sämsta uppdateringen här på bloggen. Dessutom jobbar jag hela veckan (endast torsdag ledig) och när jag -och Mackan också för den delen, är hemma från jobbet vill vi ju va med våra besökare så mycket som möjligt.

Så summan av kardemumman, blir inte mycket bloggande denna vecka...

Citat #vecka 29

Igår

Liseberg!

Åkpass, och redo inför massa åkande :)

Fick syn på kaninerna när dom hade nån slags dansuppvisning

Förutom berg-och dalbanor blev det även en hel del spelande,
jag fick även visa min skills i att plocka upp gossedjur i klon!

Obligatoriskt med sockervadd på Liseberg,
självklart blev det rosa fluff, hehe

På hemvägen åkte vi gamla kustvägen,
och tog en avstickare till Tjolöholm slott

Därefter åkte vi och handlade lite mat, svängde även om Hemmakväll
och köpte två filmer. Vi avslutade dagen med middag och film.

EN MYCKET BRA SÖNDAG!

Livet leker

Igår hade jag kalasroligt. Lite förkrök med tjejerna och sen åkte jag raggarbil med Marcus och hans jobbkompis på lite cruising i stan.

Nu har vi, alla fyra -Mackan och jag, Marlene och Pelle (tänk vilket gäng, hehe) fått i oss frukost, och ska alldels strax hoppa in i bilen och åka iväg till Göteborg, vi ska nämligen till Liseberg!

Känner på mig att det kommer bli en toppendag, en toppenhelg rättare sagt :)

Här är ett par bilder från gårdagen

Gårdagens vrålåk

Åka raggarbil och dricka öl,

kan det bli mer Wheels & Wings?

Då är bara frågan vad man ska göra med ruffset på huvet!?

Nu ska jag alldeles strax bege mig, men ännu har jag inte fixar frillan. Vet verkligen inte vad jag ska göra med det, just nu är allt ihopkraffsat i en slarvig toffs på huvudet, men det kanske duger ändå?

Hela dagen har man hört flygplan över stan, (Wheels and Wings) när det har varit flyguppvisnar osv, och nu börjar även billjuden ta över stan. Massa wroom-wroom och whiiim-whiim, och så allt tutande, inte de vanliga tut, utan mera tututuitu. En sak är säker iaf, ikväll är det fest i hela Varberg -och jag är taggad!!!

Finbesök från Uppsala

I en vecka framöver ska Marcus syster Marlené och hennes Pelle "våldgästa" oss här på västkusten, och det ska bli hur najs som helst!

Hittade en bild på facebook från i midsommras

Ikväll får dom dock underhålla sig själva, eftersom vi har "fullt upp" med Wheels and Wings. Marcus ska ju vara chaufför på kvällen cruisingen genom stan åt en jobbarkompis, och jag har ett passagerarsäte som väntar på mig, men först ska jag förfesta med tjejerna. Och än så länge ser vädret lovande ut, har inte regnat sen i förmiddags, så hoppas på lite kvällssol.

Mingelbild från Club Monday 5/7

Hittade en mingelbild på mig och Emma från förra veckans club monday. Det var en riktigt rolig kväll och jag hoppas det blir lika trevligt ikväll på Wheels and Wings. Konstigt vore väl annars, det är alltid lika trevligt att partaja med tjejerna. Det enda som kan sätta stop för det är, ehm, typ regnet som fortsätter ösa!

Världens bästa Emma-Pemma

Morgonstund har guld i mun

Vaknade för ett tag sen av ljudet från regn. Lite mysigt detdär, att ligga under täcket tillsammans med världens bästa pojkvän och höra regnet utifrån. Det regnar faktiskt rejält, bara öser ner, och då och då hör man åskan.

Blir nog ingen strand idag, men man vet ju aldrig! Och vi får väl se hur det blir med festandet ikväll, ska det ösa ner har jag i alla fall ingen lust med att gå runt på stan, men men, återstår att se.

Nu ska jag återgå till att krama på Marcus, innan han drar iväg till jobbet (han ska stå i butiken idag, 9-14) han är så duktig min man, världens bästaste!

Mycket bilar och mycket folk

Efter tacomiddagen gick vi ner på stan för att se på alla bilarna när dom har kör crouise genom stan. Det är galet mycket folk nere på stan, kan inte tänka mig hur mycket det blir imorgon -det är ju alltid mer fest på lördagen, och det är lika bra för då ska jag passa på att festa lite med tjejerna.

Lite av en folkfest i stan

Nu är jag tillbaka hemma hos mamma igen (så kul är det faktiskt inte att se på bilar, haha), och väntar på att Mackan ska höra av sig och vill bli hämtad. Tills dess kollar jag på Björn Gustavsson, haha han är ju för jävla bra!

Stranden

Idag var jag i Apelviken för typ första gången i mitt liv. Känns ju nästan lite pinsamt att vara 20 år och ha bott i Varberg nästintill hela livet, och aldrig badat i Apelviken. Men nu är det gjort iallafall, och det var hur najs som helst! Det är verkligen riktig sommarvärme nu, and i like it!

Några bilder från stranden idag

Ikväll ska Marcus på firmafest, och jag har lovat att vara chauför så det blir en lugn kväll för min del. Ska hem till mami och äta middag och så ska vi självklart ut och kolla på bilarna när dom kör genom stan.

Har jag världens bästa pojkvän or what!?

Nu när jag kom hem från jobbet, har min man inte nöjt sig med att städa och klippa gräset, han säger dessutom att han har en överraskning åt min i kylen.

En Marabou mjölkchoklad va just vad jag önskat mig!

Min älskade Marcus är den bästa i hela världen. Vi sitter just nu i sängen och varvar ner innan vi ska sova -vilket nog är ganska snart om vi ska orka med morgondagen. Jag är förvisso ledig, men Mackan ska ju som vanligt jobba och sen ska han på firmafest. Dessutom är det Wheels and Wings i helgen, så det blir långt ifrån en lung och stillsam helg... Eh, ja sova var det!

Godnatt!

Vägra halsont!

Jag är sjukt jävla trött på min hals, har haft ont i flera dagar nu! Jag jobbar kväll idag, så hela dagen ska jag ägna åt att kurera mitt halsont, och jag har laddat upp med te och mängder med halstabletter. Dessutom har jag halsduk på mig!

Det bara måste funka, jag vill gärna inte bli sjuk när helgen närmar sig. Vägra vara sjuk när det är helg och jag ska vara ledig!

Datorn, tv och läsning, det kommer bli min sysselsättning idag...

Onsdagkväll i Göteborg hos storasyster Linda och Kristian

För ett tag sedan fyllde svåger Kristian 25 år, och det är ju inte något man gör varje dag, så självklart åkte vi upp till dom i Göteborg för att fira honom litegranna (om än, något i efterskott, men vadårå, bättre sent än aldrig)

Kristian öppnade paket

Vi åt megagod middag a la Kristian, glömde dock fota maten,
så istället blir det en bild på matbordet efter middagen...

Och så åt vi efterrätt, panacotta (stavas nog inte så!?)
Min syster gör världens godaste panacotta, mums så gott det var!

Jorgubb och hallonpaj

Ikväll har mamma och gubben + son och flickvän (man skulle väl kunna kalla det styvbror, men det är inte alltid så enkelt i vår familj, hehe) vart här på lite fika.

Jag hade bakat jordgubbs och hallonpaj, något som inte är riktigt min grej kanske, (jag är mer negerbolls-tjej haha) men det blev riktigt gott!

Det va nog inte bara jag som tyckte det va gott,
för det gick åt i alla fall. Bara en bit kvar...

Iväg till arbetet

Slänger just nu i mig lite frukost i from av te, mängder av te, har lyckats dra på mig nån konstig halsont. Men ska inte hänga läpp för det, idag har jag ett skönt arbetspass 8-14, och sen ska jag (om vädret tillåter, ser fortfarande lite oklart ut) blir det stranden.

Citat #vecka 28

Söndag

Sjukt varmt har det vart idag, och ändå har solen knappt visat sig! Kvavt som bara den. Så stranden var ju att glömma, vi gjorde ett försök ute på Getterön, men orkade inte stanna ens en timma. Istället har vi vart hemma och klagat på värmen, och blivit griniga på varandra.

För att sluta grina bestämde vi oss för att åka ut och fiska lite. Och ja, som vanligt var jag den första (och idag den enda) att dra upp en liten firre på metspöt.

Lagom snygg bild, men tror inte att nån kan se
snygg ut när en fisk håller på att ge en själv en bitch-slap

Igårkväll

Vi åt en unerbart god måltid

Sen tog vi en liten biketur

Vi betsämde oss för att cykla till Norranäs
Jag tycker alltid det är så fint att cykla ginstleden

Där såg vi på solnegången

Sommar + Stranden = Sant

Livet är bra underbart!

Godmorgon Lördag

Jag hafe en supertrevlig kväll igår med tjejerna, och lyckligtvis känner jag mig som vanligt inte det minsta bakis trots att det blev lite mycket bål, haha!

Har precis fått i oss en dunderfrukost a la kanske-inte-så-nyttig, -men-oj-så-gott, bestående av ägg och bacon och toastmacka, och en kopp kaffe.

Nästan lite amerikanskt va?

Idag är det äntligen (!!!) strandväder, och vi ska bara göra lite ärenden, och sen tänker vi bosätta oss på stranden resten av dagen, härligt!

So long :)

Party Party

Marcus har precis cyklat iväg till min mamma, han ska vara där och roa sig under tiden som jag ska på Välkomstfest för världens bästa Lisa!

I vanliga fall brukar jag aldrig vara sen, men nu känner jag lite panik. Jag sitter fortfarande med hårinpackning i håret, och jag ska vara hemma hos Lisa om mindre än en timma! Okej, erkänner kanske inte det bästa att sitta här och skriva om hur stressad jag är, men men, haha!

Nä, skärpning. Nu ska håret sköljas ut, sedan fönas. Jag ska klä på mig, och fixa lite smink.

Okej. Nu.

Nu slutar jag skriva.

Ledig helg

Det är alltid härligt med helg, och ännu härligare blir det om man är ledig fredag-söndag. Och ännu mera härligt blir det när man egentligen ställt klockan (vill ju inte sova alldeles för länge, fastän man är ledig) men så vaknar man trots allt av sig själv, en hel kvart tidigare. Ja, denna fredag har börjat bra.

Hoppas den fortsätter lika bra. Lillasyster och jag har planerat att åka till stranden, men man vet ju aldrig med detta vädret! Ovanligt nog så blåser det. Men annars får man väl lägga sig här hemma på gräsmattan, det är ju lite mera lä här i trädgårn än det är nere vid havet...

Senare ikväll blir det Välkomstfest för min vän Lisa som har bott och jobbat i Berlin i 8 månader. Hon har varit hemma några vändor i Sverige, så även om det inte var ehla åtta månader sedan vi sågs så var det ändå alldeles för länge sedan (bortsett från att jag köpte korv från henne på Coop häromdagen) och det ska bli hur mysigt som helst ses! Man vet ju aldrig när hon lämnar sverige igen, hehe...

Jag och Lisa, Lussevaken 2007

Godmorgon

Idag är det definitivt inget strandväder, men det gör inte mig nåt. Jag ska jobba 7.30-15.30. Och ikväll ska älsklingen och jag mysa <3

En av de sötaste hundar jag sett

Måste bara visa denhär sötnosen som jag träffade igår

Världens sötaste
Jag vill ha!

Onsdag

Jag börjar inte jobba förren 15.30 idag, och visst är det trevligt med lite ob-timmar, men det känns faktiskt riktigt tråkigt att lämna huset, när jag vet att Mackan ska komma hem bara nån timma senare.

Det är som att vi jobbar om varandra, och aldrig får någon riktig tid med varandra, för när jag väl kommer hem runt 21-tiden så väntar ju sängen...

Men, men vi vänjer oss nog snart. Och jag ska inte klaga på mitt schema, det är faktiskt helt okej med ungefär lika mycket kvälls som dagspass, och jag har en hel del lediga helgdagara vilket är otroligt skönt!

Änyvej, nu ska jag försöka njuta lite av solen. Jag förstår mig inte riktigt på det här sommarvädret. Solen skiner, men det blåser som bara fan, så frågar är om man verkligen vågar lägga sig ner på gräsmattan och försöka få lite färg. Ska nog göra ett försök iallafall, i värsta fall får jag la ta med en filt ut, haha!

Vart är strandvädret!?

Bild från förra veckan då jag och Emma
stekte ett par timmar på Norranäs

Picknick på Getterön

Rostbiff, potatissallad och lite annat smått och gott

Så äre

Igår var det fest.
Idag är jag trött.

Det va bara det jag ville säga...

Idolbild på Ullareds-Morgan

Har ju glömt berätta om att jag såg Gekås-Morgan i fredags när jag och mami var där! Feg som jag är, våga jag inte gå fram och fråga om en bild, så fotade istället lite i smyg. Det kanske inte syns så bra, men jag lovar och svär att det är han, det syns ju på röda fluffet till hår, haha!

Morgan!

Solen tittade fram

Lyckligtvis kom solen fram ett par timmar nu på eftermiddagen, så har jag legat ute på gräsmattan och njutit med lite Twilight-läsning, och ett glas saft.

Nu ska jag slänga i mig lite mat, och sen blir det jobb 16-21

Vet inte vad som har hänt, men jag läser all the time!?

Bilder från Grillfesten

Grillning pågår!

Marcus leker med min lillebror Elias och min lillkusin Markus

Iår var vi hemma hos min pappas kusin Mats och hans fru

Mat! Grillat laxspett och färskpotatis, mums mums!

Lite dragspel of course!

Jordgubbstårta!

Släkten Eriksson!

När jag kom hem fotade jag en outfitbild

Jag är kääär i min nya klänning!

Måndag 5 juli 2010

I lördags kväll var det grillfest med släkten (lägger upp bilder senare...) men tyvärr kunde jag inte stanna så länge, eftersom jag behövde lite sömn inför gårdagens jobb på 13 timmar, minus en timmas rast... Men konstigt nog kände jag mig inte minsta trött, eller jo klart litegrann men det berodde ju lika mycket på värmen. När jag kom hem vid 21-tiden hade Mackan dukat upp med kvällsfika, melon och saft! Han är så jäkla söt min man, alldeles underbar!

Idag börjar jag inte jobba förren 16, men vad jag ska göra framtills dess vet jag inte riktigt. Hade planerat att ligga ute i solen, men tyvärr är det bristvara på det just idag, bara massa fula moln på himmeln, buhu!

Nåt förslag på vad jag ska hitta på!?

Citat #vecka 27

"Grillfesten"

Nu pyser jag och Mackan iväg på den årliga grillfesten som vi alltid har varje sommar med min pappas släkt. Vi brukar kunna bli en hel del Eriksson:ar!

Kunde inte hitta bilderna från förra året, så bjuder på denna från 2004

Det är ju typiskt

Idag kommer utan tvekan bli en riktigt varm och härlig sommardag,
och självklart ska jag jobba 7.00 - 15.00

Nu blir det Gekås med mami

Kom precis innanför dörr till mamma efter en lagom svettig cykelfärd hemifrån. Nu ska här bjudas på middag, och sen ska vi iväg till Gekås.

Visserligen var jag och Mackan där tidigare i veckan, så jag ska väl försöka hålla mig i skinnet och låta bli att köpa en massa. Dock vet jag ju hur det brukar kunna gå... "Åh, det här behöver vi" "Och denhär, och denhär och..." Men som sagt, ska försöka hålla mig i skinnet!

Senaste inköpen från Gekås

Duschat Hadock

Igårkväll duschade vi Hadock för första gången. Det var inte särskilt uppskattat, men det behövdes verkligen. Och nu luktar kissekatten så gott så av kattschampoot, och pälsen bara glänser!

Ja, då var det Juli

...och vi är halvvägs till december och jul igen,
och återigen går vi mot mörkare dagar, haha!

Ja det är väl ingen nyhet att jag titt som tätt ofta tycker att tiden går fort. Men är det så konstigt då, den flyger ju iväg! Jag menar det är ju redan Juli!

Anyvej, idag är det torsdag och nu är jag ledig i två dagar. Även om jag nyss har börjat jobba, så är det ändå välbehövligt! Det är en riktig omställning att börjat jobba, och jag gillar't! Det är skönt att ha något att göra om dagarna, men som sagt skönt att va ledig idag. Men förutom en lång sovmorgon, så har jag inte legat på latsidan. Här har städats och diskat och nu glänser hela huset! Typ.